دستگاه خشک کن
مجله دکور و دکوراسیون
تاریخ : یک شنبه 9 تير 1398
نویسنده : دکوری فروشی

میوه ها و سبزیجات با توجه به تَر و به شدت آبدار بودن، مکانیزم خاصی را برای خشک شدنِ اصولی و صحیح می طلبند تا در طی این فرآیند هم آسیب بسیار کمی به بافت و ظاهر آنها وارد شده و هم مواد معدنی و ویتامین های مفید خود را از دست ندهند. به همین دلیل محققان روش های بسیار مختلفی برای این امر ابداع کرده اند.

با توجه به اینکه تعداد و انواع دستگاه خشک کن میوه ، نیمه صنعتی و صنعتی به شدت متنوع و مختلف است می توان گفت تمامی این دستگاه ها به چندین شیوه اقدام به خشک کردن و تولید میوه ها و سبزیجات گوناگون می کنند. هر کدام از این روش ها مزیت و برتری های خاص خود را دارد تا جایی که برخی از این شیوه ها به شدت در حفظ و نگهداری ویتامین ها و خواص مثبت آن، در بالاترین درجه فعالیت می نمایند.

برخی از این روشها به این قرار می باشند:

 

استفاده از نور خورشید

استفاده از امواج مایکروویو

استفاده از روش انجماد

 

باید گفت هر کدام از این شیوه ها، مکانیسم و فرآیند خشک کردن مخصوص به خود را داشته و هزینه و میزان مصرف انرژی در هر کدام از آنها نیز متفاوت است. شکل و شیوه خشک کردن میوه و سبزیجات در یک دستگاه خشک کن ، هم می تواند در قیمت نهایی محصول موثر بوده هم در کیفیت آن و هم تناژ نهایی تولید. در واقع خوددستگاه خشک کن میوه و نیز روش خشک کردن محصولات می تواند رمز موفقیت هر تولیدکننده ای باشد.




|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
برچسب‌ها: دستگاه خشک کن ,
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








آخرین مطالب

/
به وبلاگ من خوش آمدید